INVISIBILIDADES #15, Setembro 2021 

EDIÇÃO ESPECIAL : Arte como Escultura Social|EDICIÓN ESPECIAL: Arte como Escultura Social| Special Issue on Art as Social Sculpture 

Editoras convidadas| Editoras invitadas| Guest Editors : Angela Saldanha and Raquel Balsa 

Conselho Científico| Scientific Committe of this number:  Conceição Cordeiro, Politécnico de Portalegre, Portugal; Cristina Trigo Martínez, Universidade de Santiago de Compostela , Espanha; Mª Dolores Soto Gonzalez, Universidade de  Valência, Espanha;  Fernando Hernández, Universidad de Barcelona, Espanha;  Espanha; Isabel Bezelga, Universidade de Évora, Portugal; Isabel Moreno, Universidade de Jaén, Espanha; José Alberto Rodrigues, Portugal; José Mauro Barbosa, Universidade de Brasília, Brasil; José Pedro Aznárez López, Universidad de Huelva, Espanha; Maria Jesus Agra Pardiñas, Universidade de Santiago de Compostela , Espanha;  Marisa Mass, Instituto de Artes; Universidade de Brasília, Brasil; Marta Ornelas, APECV; Mónica Oliveira, Escola Superior de Educação Paula Frassineti, Portugal;  Rui Alexandre, Universidade Lusíada, Portugal; Emily  Akuno, Technical University of Kenya; Maja Maksimovic, Faculty of Philosophy, University of Belgrade. Serbia; Melanie Sarantou , University of Lapland, Finland; Albane Muriel; University of  Québec -Chicoutimi; Raphael Vella, University of Malta; Malta; Christiana Afrikaner, SSASEA, Namibia.  Jorge Gumbe (Faculdade de Artes da Universidade de Luanda); Jurema Luzia de Freitas Sampaio (Instituto de Artes, UNICAMP).

 

 

Índice|List of Contents

 

04 | EDITORIAL | Invisibilidades #15
Ângela Saldanha & Teresa Eça

DOI 10.24981/16470508.15.1



12 | Artistic Means of Social Change: Arts-Based Interventions for Addressing Marginalisation in a European Context
Cia Gustrén, Sofia Lindström Sol, Jenny Johannisson e Roger Blomgren

DOI 10.24981/16470508.15.2


22 | Research, relationships and their infrastructuring: the reflexive mattering of dialogical correspondence as social sculpture.
Paul Wilson, Tang Tang

DOI 10.24981/16470508.15.3


34 | Lugares de aprendizagem: pedagogias de emancipação através das artes
Raquel Balsa, Ângela Saldanha , Célia Ferreira

DOI 10.24981/16470508.15.4


46 |You’d be in bed, you’d have... lesions and, and fever, and you’d be dying”: Challenging stigmatisation and misinformation about HIV through the arts
Isabelle Gatt, Milosh Raykov e Raphael Vella

DOI 10.24981/16470508.15.5


54 | Arctic craftivism and revitalisation of crafting
Maria Huhmarniemi

DOI 10.24981/16470508.15.6


64 | Making your voice heard: a visual communication project for young Roma women
Andrea Kárpáti e Zsófia Somogyi-Rohonczy

DOI 10.24981/16470508.15.7


78 | (Eco)Pedagogía (postdigital) de la esperanza: Quadraginta, proyecto colaborativo como escultura social en la era COVID-19
Carlos Escaño

DOI 10.24981/16470508.15.8


84 | Memory Box: A three-dimensional quilt as an arts-based method for recollective practices and memory work
Melanie Sarantou e Vera Tessmer

DOI 10.24981/16470508.15.9


96 | Las instalaciones de juego como Escultura Social: experiencia comunitaria en una visita-taller al museo del Prado de Madrid
Javier Abad Molina e Ángeles Ruiz de Velasco Gálvez

DOI 10.24981/16470508.15.10


106 | I will dye my hair for this - Failure in participatory art or emergent turn in play?
Nina Luostarinen

DOI 10.24981/16470508.15.11


114 | Performing in an Art Fair: Inviting Strangers into the Artistic Action.
Marija Griniuk

DOI 10.24981/16470508.15.12


124 | Construyendo espacios colectivos. Intervención artística y social en la obra de María Ortega Estepa.
Javier Domínguez Muñino

DOI 10.24981/16470508.15.12

 

Descarregar  Revista completa| Bajar revista completa| Download Full Issue

DOI 10.24981/16470508.15